تسخینوالی،( شرح آنلاین ) - رئیس جمهور اوستیای جنوبی گفت: آمریکا به دنبال این است که ایران در تمام امورش و از جمله فروش نفت از وی اجازه بگیرد اما ایالات متحده نباید از ایران انتظار سازش و گفتگو داشته باشد.

آناتولی ایلیچ بی بیوف در گفتگو با خبرنگار شرح آنلاین با بیان این مطلب گفت: آمریکا همیشه با ایجاد جو روانی علیه جمهوری اسلامی ایران و متهم کردن این کشور به ایجاد نفاق در منطقه سعی دارد تا با دستاویز قرار دادن چنین ادعاهایی به دولت و ملت ایران فشار وارد کند اما نظارت های بین المللی همیشه خلاف این موضوع را به اثبات رسانده است.

وی افزود: اقدامات اخیر آمریکا علیه ایران و تحریم های اقتصادی آن از جمله سیاست هایی که ما نیز به همراهی همسایه شمالی خود روسیه مخالف آن هستیم و دولت ایران اختیار این را دارد که در مورد فروش نفت کشورش شخصا تصمیم بگیرد.

رئیس جمهور اوستیای جنوبی در این گفتگو ادامه داد: اوستیای جنوبی و روسیه می توانند در کنار ایران برای توسعه روابط اقتصادی نقشی سازنده در منطقه داشته باشند.

بی بیوف ابراز داشت: ما بدنبال توسعه روابط با کشورهای همسایه ایم و ایران نیز جزو برنامه های ما در توسعه روابط بین المللی کشورمان قرار دارد.

وی افزود: اشتراکات زیادی با ایران داریم که از برجسته ترین آنها مشترکات فرهنگی است و اوستیای جنوبی در صدد است تا در این زمینه گام های مثبتی بردارد.

وی اظهار کرد: در توسعه روابط فی مابین مسایل فرهنگی ، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و توریسم مد نظر دولت اوستیای جنوبی است و با قدرت پیگیر این مسئله هستیم به نحوی که امیدواریم استادان موسیقی ایران در این کشور کنسرت هایی را برگزار و بالتبع ما نیز چنین برنامه هایی را در ایران داشته باشیم.

 

رف۶۱/