شرح آنلاین - شرکت دولتی صنایع آذربایجان قصد دارد تا از متخصصان داخلی و خارجی برای انجام مطالعه امکان سنجی در مورد فرصت های توسعه پروژه جزایر مصنوعی دعوت کند.

شرکت دولتی صنایع آذربایجان اعلام کرد قصد دارد تا از متخصصان داخلی و خارجی برای انجام مطالعه امکان سنجی در مورد فرصت های توسعه پروژه جزایر مصنوعی موسوم به “شهر جدید” با نام سابق “جزایر خزر” دعوت کند.

بر اساس نتیجه نظر متخصصین، درباره احتمال توسعه بیش تر این پروژه و جستجوی سرمایه گذاران بالقوه تصمیم گیری خواهد شد.

پروژه نا تمام “شهر جدید” نام ۴۱ جزیره مصنوعی در حال ساخت در منطقه سبیل در سواحل شمال شرقی شهر باکو در جمهوری آذربایجان است. مساحت مجموع این ۵۰۰ هزار هکتار خواهد بود. این مجموعه شامل جزایری در دریا با اقامتگاه های لوکس، امکانات تفریحی و زیرساخت های دیگر است. در این جزایر قرار است مناطق مسکونی، بیمارستان، هتل، مهد کودک، مدارس، دانشگاه، مراکز خرید، مسیر مسابقه‌ فرمول یک و برج آذربایجان ساخته شود. طرح اولیه، شامل برجی به طول ۵۶۰ متر بود اما در بررسی های بعدی، طول این برج به ۱۰۵۰ متر افزایش یافت تا ۲۰۰ متر از برج خلیفه دبی (طولانی ترین برج موجود در جهان) و ۵۰ متر از برج طراحی شده به نام برج پادشاهی در شهر جده عربستان سعودی بلندتر باشد. در این مجموعه از جزایر مصنوعی، برج ها و آسمان خراش های دیگری نیز ساخته خواهد شد که ۲۵ تا ۶۰ طبقه خواهند داشت.

به گفته مدیر این پروژه تا کنون معادل ۲ میلیارد دلار برای این پروژه سرمایه گذاری شده است. این پروژه تا سال ۲۰۲۵ به طور کامل به پایان خواهد رسید. با این حال، در سال ۲۰۱۵، ساخت و ساز در این مجموعه به دلیل کمبود بودجه تعلیق شد.

 

منبع : تسنیم