شرح آنلاین - گروه استان‌ها ـ رئیس سازمان بسیج مستضعفین با حمایت قاطع از ‌ایده‌های فرهنگی بسیج‌یان گفت: با تفکر فرهنگی بسیج می‌توان در مقابل قدرت مسموم دشمن ایستادگی کرد.

سردار غلامرضا سلیمانی صبح امروز در جلسه جهاد فرهنگی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است و بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی و نظام سیاسی بر آمده از انقلاب است بنابراین جمهوری اسلامی ایران موهبت الهی است و خدای متعال جمهوری اسلامی را به ملت ایران ارزانی داشته است.

وی با بیان اینکه پیروزی در دوران مقدس به وسیله سلاح و قدرت نظامی محقق نشد، افزود: ظرفیت ناشناخته فرهنگی در درون ملت ایران وجود دارد که هیچ قدرتی نمی‌تواند با آن مقابله و مبارزه کند که همین سبب رشد قدرت نرم و فرهنگی شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: ظرفیت‌های فرهنگی مهمترین دستاوردهای کشور محسوب می‌شود و باید از ظرفیت‌های فرهنگی در همه امور استفاده شود چرا که اگر ظرفیت های فرهنگی جدی گرفته نشود توطئه و نقشه‌های دشمن رخنه پیدا خواهد کرد و به همین سبب لازم است قدرت فرهنگی گسترش یابد.

سلیمانی گفت: امروز فضای رسانه‌ای دشمن برای تزلزل ایمان جوانان و عفت جامعه ما بسیار گسترش یافته و از جهت جنگ نرم متمرکز موارد فرهنگی و اجتماهی شده بنابراین با تفکر فرهنگی بسیج می‌توان در مقابل قدرت مسموم دشمن ایستادگی کرد.

وی بیان کرد: بسیج یک نیروی مردمی با ایمان است و استفاده از ظرفیت‌های مرومی به ویژه جوانان مومن و با ایمان در پیشبرد اهداف بسیج موثر خواهد بود و ما نیز در مجموعه بسیج وظیفه داریم از ماموریت‌های فرهنگی و ایده‌های فرهنگی بسیج پشتیبانی کنیم چرا که مهمترین ظرفیت شجره طیبه الهی بسیج است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه فرهنگ اردبیل برگفته از فرهنگ عاشوراست، افزود: اردبیل به ظرفیت عمیق و اعتلا یافته مکتب عاشورا و مکتب امامت و  ولایت معروف است و دروان دفاع مقدس استان اردبیل و انقلاب اسلامی ایران نقش مهمی داشته است که قیام خونین نیارق جزو همین اقدامات ارزنده ملت غیور و عاشورایی استان اردبیل است.

وی اظهار کرد: قیام خونین نیارق یک حادثه مهم در کشور است و انتظار می‌رود برنامه‌های یادواره این قیام در رسانه ملی به شایستگی منعکس شود.

 

منبع : تسنیم