مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت:هر استان ، هر شهر و حتی هر محله یک شهر اقتضائات فرهنگی خاص خود را دارد که باید در اجرای برنامه ها به این زیست بوم به توجه شود.

حجت الاسلام المسلمین حسن شعبانی در دیدار مدیران اداره کل تبلیغات اسلامی استان با نماینده معزز ولی فقیه در استان و امام جمعه محبوب تبریز حضرت حجت الاسلام و المسلمین دکتر آل هاشم اداره کل تبلیغات اسلامی اگر خواهان این باشد که در عرصه فرهنگ تصمیم گیر و تصمیم ساز باشد باید نخبه ها ارتباط بیشتری با این سازمان داشته و این مجموعه را خانه خود بدانند تا از نظرات متخصصان بهره بگیریم و در همین راستا اتاق های اندیشه ورز تشکیل شده است که در آینده این طرح تداوم و توسعه می یابد.

شعبانی افزود :تبیین اسلام ناب از دیگر برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی است که در برنامه‌های انجام گرفته، تبیین اسلام ناب مورد توجه قرار گرفته است و بر روی این مسئله تاکید ویژه ای از سوی ریاست مکرم سازمان وجود دارد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص قوی شدن در فضای مجازی افزود: محتوای تولیدی در فضای مجازی را با در نظر گرفتن ذائقه مخاطبان منتشرمی کنیم و در این راه از ظرفیت ادارات شهرستانی استفاده میکنیم و الان ۲۱ صفحه فعال اینستاگرام داریم که به تولید محتوا و نشر آن می پردازند.

شعبانی با اشاره به اینکه لازمه موفقیت در امر فرهنگ، افزایش سطح دانش و مهارت‌ است افزود : برای اولین بار در سطح سازمان برای مدیران و کارمندان این سازمان، برنامه‌های محتوایی بصورت مجازی و روزی ۲ ساعت طراحی شده و ارائه می‌شود.

وی ضمن تأکید بر تقویت شبکه‌های موجود سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد :در بحث مقابله با شیوع ویروس کرونا ما دیدیم که گروههای جهادی ،هیئات مذهبی ،انجمن های اسلامی ،کانونهای فرهنگی مساجد به صورت تمام وقت به میدان آمده و با ضدعفونی معابر،تهیه ماسک و کمک به معیشت مردم با شناسایی و توزیع بسته های غذایی بین آسیب دیدگان از این ویروس سنگ تمام گذاشتند.

وی ادامه داد : هر فکری که می‌خواهد ماندگار شود باید با زبان هنر ارائه شود و ما نیز با ایجاد تعامل با حوزه هنری استان در تلاش هستیم تا مفاهیم انقلاب اسلامی و دین مبین اسلام را با این زبان ارایه دهیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در پایان افزود : کتاب از جمله مواردی است که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان کمتر مورد توجه قرار گرفته است و نیازمند به تقویت این موضوع هستیم؛ علی رغم گسترش فضای مجازی، نخبگان معتقد هستند که کتاب، جایگاه خود را حفظ کرده است.

  • منبع خبر : روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی