سازمان انرژی اتمی در پی اقدام اخیر آمریکا در تحریم ۲ دانشمند هسته ای اعلام کرد: خبرهای خوشی از صنعت هسته‌ای ایران در راه است.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سازمان انرژی اتمی ایران در واکنش به توئیت پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا‌ مبنی بر قرار دادن نام ۲ نفر از دانشمندان صنعت هسته‌ای ایران در فهرست تحریم‌های جدید دولت ایالات متحده آمریکا در رشته توئیتی اعلام کرد: خبرهای خوشی از صنعت هسته‌ای ایران در راه است.

در پاسخ توئیتری سازمان انرژی اتمی ایران خطاب به وزیر امور خارجه آمریکا، آمده است:تلاش مذبوحانه تصمیم‌سازان کاخ سفید مبنی بر قرار دادن نام ۲ تن از دانشمندان صنعت هسته‌ای کشور در فهرست تحریم‌های جدید دولت ایالات متحده آمریکا بیانگر تداوم رویکرد خصمانه آن دولت در مواجهه نابخردانه با مجاهدان سرافراز مسیر اعتلا و عزت روزافزون ایران اسلامی است.
سازمان انرژی اتمی می افزاید: اقداماتی از این دست خللی در عزم و اراده جوانان برومند این مرز و بوم در پیشبرد اهداف بلند نظام مقدس اسلامی ایجاد نخواهد کرد.
در این توئیت اعلام شده است: ما از این فرصت استفاده کرده و بار دیگر به بدخواهان ایران اسلامی اعلام می‌کنیم که تنها ثمره رویارویی‌های مغایر با اصول و موازین حقوق بین الملل با ملت ایران، تقویت روحیه تلاشگران و محققان ایرانی و تضعیف جایگاه و منزلت دشمنان ایران زمین در عرصه جهانی است.
در پایان عنوان شده است: خبرهای خوشی از صنعت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در راه است…

به گزارش فارس، «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا بامداد پنج‌شنبه هفتم خرداد ضمن اعلام این خبر که ظرف ۶۰ روز، معافیت‌های همکاری صلح آمیز هسته‌ای با ایران به پایان می‌رسند، از تحریم ۲ دانشمند مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران خبر داد.

وی در اکانت توئیتری خود نوشت: «امروز، من به معافیت‌های تحریمی مربوط به پروژه‌های برجامی در ایران پایان می‌دهم که ظرف ۶۰ روز اجرایی می‌شوند. با تشدید [فعالیت‌های] هسته‌ای ایران مشخص است که این همکاری‌ها باید پایان یابند. تلاش‌های بیشتر برای زیاده‌خواهی هسته‌ای تنها منجر به فشار بیشتر بر رژیم می‌شوند.من همچنین دو هدایت‌کننده برنامه غنی‌سازی هسته‌ای ایران را تحریم می‌کنم – مجید آقایی و امجد سازگار. دانشمندان ایران باید انتخاب کنند: یا خارج از محدوده اشاعه‌ای به صورت صلح‌آمیز کار کنند و یا خطر تحریم را بپذیرند.»

به گزارش فارس، سازمان انرژی اتمی همچنین در این خصوص بیانیه ای صادر کرد.(اینجا بخوانید)

  • منبع خبر : فارس