رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیام‌های جداگانه‌ای خطاب به سران کشورهای اسلامی فرا رسیدن میلاد خجسته خاتم‌الانبیا حضرت محمد (ص)، پیامبر صلح و دوستی و اسوه پاکی را تبریک گفت.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این پیام با تأکید بر اینکه سیره رسول گرامی اسلام(ص) همواره روشنی‌بخش مسیر بشر در تاریکی و هدایت‌گر آن به سوی افق‌های والای معنوی و نورانی انسانیت بوده است، خاطر نشان کرد: پیروی از راه و رسم رسول اکرم(ص) و استعانت از قرآن و معجزه آسمانی ایشان، می‌تواند راهگشای انسان‌ها در مواجهه با انواع مشکلات، اختلافات و ناملایمات موجود در جهان باشد.

در پیام تبریک رئیس جمهور آمده است: پیامبر مکرم اسلام، اسوه اخلاق و رحمه للعالمین است و توهین به چنین شخصیت بزرگواری، توهین به ارزش‌ها، اخلاق و آزادی می‌باشد و حمایت از توهین‌ کنندگان، حمایت از رذالت، پلیدی و حرمت‌شکنی و حمایت از افراط‌گری خواهد بود. جمهوری اسلامی ایران چنین عملی را قویاً محکوم می‌نماید و انتظار ما از کشورهای اسلامی نیز محکوم کردن این‌گونه اقدامات نابخردانه است.

روحانی در این پیام همچنین ابراز امیدواری کرده است که به یمن و برکت این میلاد فرخنده بتوانیم روند مبارزه با ویروس کووید-۱۹ را تسریع بخشیده و شاهد ریشه‌کن شدن و درمان بیماری کرونا در سراسر جهان باشیم.

رئیس جمهور در پیام خود افزوده است: اطمینان دارم به کمک یکدیگر روزهای سختی که این بیماری ویرانگر و خانمان‌سوز نصیب جهانیان نموده به زودی سپری خواهد شد و مجدداً سلامتی و رونق زندگی به تمامی بشریت و مخصوصاً مردم کشورهای اسلامی باز خواهد گشت.

  • منبع خبر : دولت