ائلخان شاهین اوغلو حمله دوباره ارمنستان به خاک جمهوری آذربایجان برای بازپس گیری مناطق آزاد شده طی جنگ دوم قره باغ را غیر ممکن دانست و گفت: این کشور دیگر حال حمله به خاک جمهوری آذربایجان را ندارد.

رئیس مرکز مطالعاتی اطلس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شرح آنلاین با بیان این مطلب ابراز داشت: شرایط موجود اقتصادی ارمنستان و حمایت جامعه بین الملل از حق جمهوری آذربایجان در مالکیت اراضی آزاد شده طی جنگ دوم قره باغ یکی از عمده ترین موانع پیش روی این کشور همسایه غربی جمهوری آذربایجان است.

وی افزود: واقعیت این است که بخش بزرگی از مردم ارمنستان موافق پایان قضیه قره باغ هستند و از این که فرزندانشان به عنوان سرباز در جبهه های نبرد کشته نخواهند شد خرسندند و تلاش مخالفان داخلی در این کشور برای برکناری پاشینیان نخست وزیر فعلی این کشور با توجه به حمایت هواداران وی و مجلس ارمنستان محلی از اعراب ندارد.

ائلخان شاهین اوغلو در پاسخ به این سوال که آیا ارمنی ها قصد تلافی این شکست نظامی با انجام فعالیت های خرابکارانه و تروریستی را خواهند داشت یا نه گفت: ارمنی ها به خوبی می دانند که چنین اقدامی ما را به تمام کردن این ماجرا وا می دارد و بهتر است چنین خیالاتی نداشته باشند چون در غیر این صورت نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان وارد زنگزور شده و کریدور مورد نظرشان را ایجاد خواهند کرد.

وی ابراز داشت: حمایت های خارجی از دولت فعلی ارمنستان در برقراری صلح پایدار بین طرفین آتش بس ادامه دارد و حضور پاشینیان در راس قدرت برای اجرای مفاد قراردادهای ۹ نوامبر و ۱۱ دسامبر ضروری است به ویژه که اکنون روس ها نیز می خواهند او بر سر کار باقی بماند.

  • نویسنده : رامین فرهودی
  • منبع خبر : شرح آنلاین