تبریز،(شرح آنلاین) - کاندیدای نهمین دوره از انتخابات اتاق بازرگان آذربایجان شرقی ابراز کرد: در طول 40 سال گذشته شاهد وجود برندسازی جهانی در ایران نبوده ایم چرا که مسئولان آن قدر مشغول هستند که فضای پشت دیوار جامعه را نمی بینند و وظیفه اتاق بازرگانی آشکارسازی این فضا برای مسئولان است.

اسماعیل چمنی، در گفتگو با گروه رسانه ای ائتلاف اتاقی برای فردا در خصوص علت شرکت خود در نهمین دوره از انتخابات اتاق بازرگان توضیح داد: امروزه شرایط حاکم بر کشور، شرایطی بحرانی است، که این شرایط تار و پود اقتصادی کشور را هدف گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در میان انبوهی از آسیب هایی که شرایط حاکم و هدف گذاری های مربوط به آن، به لایه های مختلف حیاتی کشور وارد می کند، بخش تولید بیشترین آسیب را می بیند.

کاندیدادی نهمین دوره از انتخابات اتاق بازرگان آذربایجان شرقی در ادامه ضمن ابراز گلایه مندی از عملکرد برخی قانونگذاران در تصویب قوانین عنوان کرد: برخی از دولت مردان و قانون گذاران روی کار، قوانینی را بدون توجه به ساختار اقتصادی کشور و مشکلات شرایط حاکم بر آن،تصویب می کنند که موجب بحرانی تر شدن جو حاکم می شود.

چمنی ادامه داد: این گونه قوانین تصویبی گرچه قسمتی از مشکلات سطحی جامعه را حل می کنند، ولی در بلندمدت موجب بروز مشکلاتی جدی تر در قالب خودتحریمی می شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: مسائل سهل و آسان دولت در روزهای بحرانی تبدیل به مسائل پیچیده ای می شوند که نیازمند مطالعات عمیق دولت مردان هستند که  در غیر این صورت شاهد آسیب رسی جدی به اقتصاد می شویم.

کاندیدای نهمین دوره از انتخابات اتاق بازرگان با اشاره محدودیت های اتاق بازرگان وانتظارات بی مورد برخی رسانه ها از این تشکل یادآور شد: اتاق بازرگان نهادی مشورتی است که تنها توانایی ابلاغ راهکار های سازنده به دولت را دارد، و عملی سازی راهکار های ارائه شده خارج از اختیارات این نهاد است.

چمنی ادامه داد: بخش خصوصی در مقابل محدودیت های پیشرو مقاوم تر است، چرا که در طی سال های گذشته به ادامه فعالیت در شرایط سخت عادت کرده است.

وی با اشاره به اهمیت صادرات در اقتصاد کشورهای گوناگون عنوان کرد: صادرات هر کشور محور رشد اقتصادی آن است و اتاق بازرگان وظیفه دارد با برگزاری دوره های آموزشی، صادرات کشور را توانمند سازد.

کاندیدای نهمین دوره از انتخابات اتاق بازرگان در پایان واریز یارانه نقدی را از مانعان اصلی شکوفایی اقتصاد دانست و تصریح کرد: تزریق پول  به جامعه به هر نحوی موجب افزایش تورم و در نهایت از رفتن چشمه شکوفایی اقتصاد می شود.