تبریز-فارس،(شرح آنلاین) - نماینده ولی‌‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه البته موانع و چالش‌هایی وجود دارد که باید در مقابل آنها ایستاد و آنها را رفع کرد، گفت: از جمله چالش‌های کشور اشرافی‌گری است که باید مقابله از آن به عنوان مطالبه تبدیل شود چراکه دل سپردن به طبقات مرفه به جای توجه به مستضعفین و قشر ضعیف متناقض با آرمان‌های انقلاب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم صبح امروز در دیدار خود با فرماندهان نیروهای مسلح اظهار کرد: این دیدار یکی از بهترین برنامه‌های مسلح است چرا که عشق و علاقه به نیروهای مسلح جاودانه بودند و نیروهای این مجموعه باعث عزت و قدرت کشور هستند.

وی افزود: به هر کسی که به هر عنوانی در نیروهای مسلح مشغول به خدمت هستند، آرزوی توفیق و موفقیت دارم.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه بزرگ‌ترین دستاوردی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در کنار دستاوردهای بی‌شمار خود به دست آورده کاست، افزایش روحیه معنوی و دین‌باوری مردم ایران اسلامی می‌باشد، تصریح کرد: معنویت فعلی مردم و جوانان قابل مقایسه با گذشته نیست.

وی اضافه کرد: البته گاهاً وقتی حرف از معنویت می‌زنیم برخی‌‌ها می‌گویند که وضعیت جوانان را ببینید که چقدر به مسائل غیرمعنوی مشغول هستند در حالی‌که این افراد رشد جوانان به سمت معنویت را نمی‌بینند.

امام جمعه تبریز بیان کرد: مگر جوانان مدافعان حرم از این جوانان نیستند که داوطلبانه همانند جوانان دوران دفاع مقدس به جبهه‌ها رفتند و یا جوانان معتکف جزو جوانان جامعه نیستند.

وی با تاکید بر اینکه همه حرکات و برکات انقلاب از اسلام نشات می‌گیرد، ابراز کرد: نیروهای مسلح بهتر از همه پیشرفت ایران در حوزه نظامی را می‌بینند که ما از کجا به کجا رسیده‌ایم.

تشریح پیشرفت‌های نظامی ایران در طول ۴۰ سال پیروزی انقلاب اسلامی

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گسترش روزافزون تحریم‌ها علیه کشور، متخصصان بومی را وا داشت تا  به خودکفایی و خوداتکایی سوق بیاورند و با بالا بردن بردن همت، کشور را بی‌نیاز از قدرت‌های جهان سازند.

وی ادامه داد: ساخت انواع سلاح‌ها، جت‌های جنگنده مافوق صوت رادار گریز مانند صاعقه، آذرخش، هواپیمای آموزشی مانند پرستو، شفق، تندر، خودکفایی در تولید و ساخت انواع هواپیماهای بدون‌سرنشین، تعمیر موتور هواپیما و بالگرد‌ها از جمله دستاوردهای انقلاب در بخش نیروهای مسلح می‌باشد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه در زمان گذشته مستشاران حتی خارجی اجازه دست زدن به هواپیما را هم به ایرانیان نمی‌دادند، تصریح کرد: در حال حاضر ساخت انواع بالگردهای شاهد، ضد تانک ۲۰۹۱ با کسب رتبه پنجم جهانی از جمله دستاوردهای نیروی هوایی بعد از انقلاب است.

وی ادامه داد: پیشرفت ایران در ساخت موشک‌های بالستیک، انواع موشک دریایی، موشک ماهواره‌ شهاب، سجیل، کروز به قدری شگفت‌انگیز بوده که ایران را در ردیف معدود کشورهای دارنده تکنولوژی خودکفایی موشک قرار داده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان ابراز کرد: ساخت انواع رادار با بُرد بیش از یک هزار کیلومتر و پرتاب چندین ماهواره با سرنشین و بدون سرنشین از جمله مواردی است که باعث شده تا ایران رتبه هفتم در پرتاب سامانه و دهم جهان برای بازسازی کسب کند که همه اینها افتخار هستند.

وی اضافه کرد: ساخت زیردریایی، ساخت انواع ناوچه‌ها، قایق‌های دوزیست و تندرو و ساخت سایر وسایل نظامی، ایران را تبدیل به دومین کشور در توسعه دریایی و پنجمین قدرت زیرسطحی و هفتمین قدرت جهانی کرده است.

آل‌هاشم موفقیت‌های نیروی دریایی بعد از انقلاب را مورد اشاره قرار داد و گفت: سازمان دریایی و وزارت دفاع با همکاری صنعت کارهای بزرگی کرده‌اند به طوریکه بنده در مراسم الحاق این ناوها حضور داشته و از نزدیک دیده‌ام.

وی با بیان اینکه ایران اولین کشور در جهان در زمینه  ساخت قایق پرنده است که علاوه بر ویژگی رادار گریزی در ارتفاع ۲۰ متری از سطح پرواز می‌کند، گفت: ایران همچنین در ساخت  انواع زره‌پوش و تانک، خودکفایی در انواع ساخت سلاح سبک مانند خمپاره‌انداز، انواع سلاح‌ها، توسعه صنایع مخابراتی و ساخت انواع بی‌سیم و تقویت و توسعه انواع دوربین معمولی و دید در شب ، صدور برخی از محصولات نظامی به ۳۲ کشور جهان رسیده است که همه اینها مواردی از دستاوردهای صنایع نظامی محسوب می‌شود که قبل انقلاب تولید آنها در کشور سابقه نداشت و حتی اجازه ساخت هم نمی‌دادند.

وی با تاکید بر اینکه البته بنده فقط پیشرفت‌های دفاعی را گفتم، توضیح داد: ایران اسلامی پیشرفت‌های زیادی در حوزه علمی، کتاب و مطبوعات، عمران و آبادانی، ورزش، صنعت نفت، امید به زندگی در  کارنامه درخشان خود دارد.

افزایش ۲۱ سال امید به زندگی ایران

امام جمعه تبریز بیان کرد: برای نمونه میزان امید به زندگی قبل از انقلاب ۵۴ سال بود در حالی که الان امید  به زندگی ابه ۷۵ سال رسیده است.

وی با اشاره به موفقیت‌های چشمگیری نیروهای مسلح در رابطه با مقاومت، گفت: البته باید مراقب بود چراکه دشمن بیکار ننشسته است و همیشه در حال برنامه‌ریزی است و چشم دیدن موفقیتهای ما را ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان طرح تابستان داغ دشمن برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی را یادآور شد و در این باره گفت: این طرح از جمله طرح‌های دشمن بود تا اجازه برگزاری چهلمین سال پیروزی انقلاب را ندهد و حتی اعلام کرده بودند که امسال جشن کریسمس سال ۲۰۱۹ را در تهران برگزار می‌کنند که الحمدالله برنامه‌های دهه فجر با قدرت در حال انجام و دشمن نظاره‌گر مانده است.

وی از دیگر اقدامات مثبت در کشور را پروژه سازندگی برشمرد و افزود: چند روز پیش ۴۰ هزار پروژه آبی و عمرانی در سطح کشور به صورت همزمان افتتاح و کلنگ‌زنی شد که از جمله افتخارات انقلاب اسلامی می‌باشد.

از معضل‌ اشرافی‌گری تا بزرگنمایی قدرت دشمن 

آل‌هاشم با تاکید بر اینکه البته موانع و چالش‌هایی وجود دارد که باید در مقابل آنها ایستاد و آنها را رفع کرد، گفت: از جمله چالش‌های کشور اشرافی‌گری است که باید مقابله از آن به عنوان مطالبه تبدیل شود چراکه دل سپردن به طبقات مرفه به جای توجه به مستضعفین و قشر ضعیف متناقض با آرمان‌های انقلاب است.

وی افزود: قطعاً اگر دل‌مان با مستضعفین نباشد ضرر می‌کنیم چراکه این انقلاب را طبقه پایین نگه داشته است.

دشمن درحال برنامه‌ریزی برای افزایش اختلافات مذهبی و قومی‌گری است

امام جمعه تبریز دل خوش کردن به خارجی‌ها به جای تکیه بر مردم، قبیله گرایی سیاسی و جناحی، سرگرم شدن به اختلافات قومیتی را از دیگر ترفندهای دشمن دانست و گفت: باید هوشیار بود چراکه دشمن درحال برنامه‌ریزی برای افزایش اختلافات مذهبی و قومی‌گری است و در کشور ایران عرب، عجم، لر، ترک، کرد نداریم بلکه همه مربوط به کشور هستیم و همه جای ایران سرای من است و نباید اجازه سوءاستفاده به دشمن داده شود.

وی با تاکید بر اینکه مصرف‌گرایی یکی از موانع پیشرفت کشور است، تصریح کرد: اسراف، زیاده‌روی در خرج کردن و اشرافی‌گری از جمله چالش‌ها و موانع کشور می‌باشد به طوریکه هر کسی در حد معمول نیاز به رفاه دارد ولی بیش از آن مذموم محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه کوچک شمردن قدرت خود و بیشتر جلوه دادن توان دشمن را از موانع بزرگدیگر کشور دانست و افزود: متاسفانه گاها این موضوع از زبان خودی‌ها نیز مطرح می‌شود که آمریکا قدرت برتر است و ما توان مقابله با آن را نداریم.

وی ادامه داد: البته اگر ایمان و اعتقاد نسبت به وعده‌های الهی ضعیف باشد موانع بیشتر می‌شود چرا که وعده الهی حق بوده و ما باید از آن مطمئن باشیم.

امام جمعه تبریز از دیگر موانع کشور را مقدم شمردن منافع بیگانگان نسبت به منافع ملت ایران نام برد و گفت: بی‌توجهی به درون‌زایی تبعات این نوع مانع می‌باشد به طوریکه اگر در اقتصاد چشم‌مان به اقتصاد خارج  و تولید خارجی باشد با مشکلات عدیده روبرو خواهیم شد.

وابسته بودن اقتصاد به نفت، از جنایت‌های رژیم شاهنشاهی است

وی با بیان اینکه از موانع ما بی‌توجهی به درون‌زایی اقتصاد است، توضیح داد: یکی از موانع کشور متکی بودن اقتصاد به نفت است که البته این یکی از جنایت‌های رژیم شاهنشاهی بود.

آل‌هاشم یکی دیگر از موانع کشور را فراموش کردن روحیه انقلابی و جهت نهضت امام دانست و گفت: خیلی‌ها ادعا خط امام بودن را دارند در حالیکه خط امام بودن در عمل هم باید نشان داده شود به طوری که اطاعت از امام راحل در اطاعت از رهبری تحقق می‌کند.

وی اضافه کرد: برخی از افراد اوایل انقلاب حرکات انقلابی داشتند ولی امروز مدعی‌اند که دیگر نمی توانیم این انقلاب را همراهی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: انسجام و اتحاد ملی رمز پیروزی انقلاب است که باید این اتحاد همدلی با محوریت ولایت‌فقیه،  محکم‌تر حفظ شود.