ایلام،(شرح آنلاین) - سه سال پیش وقتی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایلام دست به کار جمع آوری آرا زدند مدام از معضل بیکاری و فقر در این استان سخن می گفتند و برای رفع آن نسخه های مختلفی را به مردم عرضه می کنند. جوری این نسخه ها را می پیچیدند که انگار اگر کسی غیر از آنها روانه خانه ملت شود ایلام سیاه بخت می شود.

نماینده های حوزه جنوب وشمال در مجلس با وعده های تبدیل شدن بخش ها به شهرستان واینکه بسیاری از جوانان ما در شرایط خوبی از لحاظ کار به سر نمی برند و درصد زیادی بیکار و تحصیل کرده بیکار در استان داریم.

واینکه ما برای حرف زدن نیامده ایم بلکه برای کار و خدمت به مردم آمده ایم دست نیاز به سوی مردم دراز کردند تا در این راه همراهی و کمک مردم را بدنبال داشته باشد .

این نمونه ای از آن وعده هایی است که دادند و عملی نشد. چند وقت پیش نظر سنجی ای از طرف کانال هزار پیشه انجام شد و میزان رضایتمندی مردم ایلام از نمایندگان انتخابیشان در مجلس نظر سنجی شد و ۸۵ درصد شرکت کنندگان به عدم رضایت از نمایندگان فعلی رای دادند.

نمایندگانی که قرار بود برای مردم ایلام کار کنند چنان در تهران درگیر امور شخصیشان شده اند که ایلام از یادشان رفته است و البته بعید نیست از الان با اطلاع از عملکرد نامطلوب خود در حال لابی برای گرفتن پست و منصب در یکی از شرکت های اقماری وزارت صمت یا یکی از زیر مجموعه های وزارت کشور باشند.

راستش را بخواهید درد مردم را دو دسته بیشتر می فهمند، یکی نماینده مجلس است و دیگری نمایندگان ولی فقیه در استان ها و ائمه جماعات شهرستان ها.

حال که از دسته اول برای ایلام آبی گرم نشده است ائمه جماعات آستین خود را بالا زده اند و وارد گود شده اند. دیروز در خطبه های نماز جمعه ایوان و مهران ائمه جمعه این دو شهرستان با انتقاد از وضع گرانی و بیکاری موجود در شهرستان ها سعی در انعکاس صدای مردم محروم به مسئولان به ویژه نمایندگان مجلس کردند که البته بعید است به این زودی ها گوشی از جانب آنان شنوای حرف و درد مردم باشد.

معلوم نیست اگر قرار است حرفی شنیده نشود چرا مردم را باید ملعبه اهداف سیاسی برخی آقایان کنیم تا چهار سال مفت بر صندلی سبز خانه ملت تکیه دهند. به قول یارو گفتنی اگر روال نمایندگی مجلس این طوری است عمه ما بهتر از هر کسی بلد است نماینده باشد.
چرا نمایندگان فعلی ایلام در مجلس به جای کار برای مردم استانشان و حوزه های انتخاباتی فقط به فکر لابی گری و محکم کردن پای خود در دستگاه های دولتی هستند.

این انتقادها همچنان با قدرت نزد ما به عنوان یک مطالبه عمومی وجود داشت اما دهه فجر را مهلت دادیم تا شاید چرخشی در رفتارشان ببینیم که متاسفانه بی حوصلگی حضرات مانع از این حرکت شد.

وقت آن رسیده است که نمایندگان گزارشی از اقدامات خود برای مردم استان بدهند و بگویند کدام طرح را برای استان تصویب کرده اند، کدام بودجه را گرفته اند و کجا خرج کرده اند، کدام پروژه با پیگیری های آنان به ثمر نشسته و کدامیک در حال به ثمر نشستن است.
یا این که باز جور انها بر دوش روحانیت ایلام بیفتد و فریاد مردم استان بر سر مسئولان کم کار کشوری باشند؟!