تبریز،(شرح آنلاین) - کاندیدای نهمین دوره انتخابات هیئت مدیره اتاق تبریز رفع مشکل تهیه مواد اولیه و صادرات محور کردن تولیدات را دغدغه خود در اتاق بازرگانی،صنعت، معدن و تجارت تبریز عنوان کرد.

محمد حسین باقری امروز در گفت و گوی اختصاصی با شرح آنلاین با بیان این مطلب ابراز داشت: خوشبختانه واحدهای تولیدی کشور و به ویژه استان کیفیت لازم در تولید انواع محصولات در سطح جهانی را دارند اما باید با رفع این دو مشکل اصلی به خصوص برای واحدهای کوچک موانع تولید را حل کنیم.

وی ابراز داشت: در این بین باید واحدهای اقتصادی خرد نیز باید با تشکیل کمیته های بازرگانی امکان حضور در بازارهای جهانی با برند مخصوص خود را داشته باشند.

مدیرعامل و مالک دونار خزر که در ائتلاف اتاقی برای فردا حضور دارد افزود: در این بین باید با تشکیل اتاق های فکر با کمک جوانان، دانشجویان و استادان دانشگاهی زمینه فعالیت در بخش صنعت و توسعه فعالیت های اقتصادی را افزایش دهیم.

محمد حسین باقری با تاکید بر این که کلمه ” من ” باید به ” ما ” تغییر یابد ادامه داد: موفقیت جوانان موفقیت صنعت استان است و اقتصاد ما به این موفقیت ها و همکاری ها نیازمند است.

وی با انتقاد از روش مدیریت اقتصادی موجود گفت: اقتصاد پویا با تصمیمات خارجی تحت تاثیر قرار نمی گیرد و تعجب من این است چرا تصمیمات داخلی برای اجرایی شدن ۶ ماه زمان نیاز دارند اما تصمیمات کنگره آمریکا در عرض ۲۴ ساعت تاثیرات منفی خود را بر ما تحمیل می کند و در این زمینه باید دولتمردان تدابیر لازم را بیندیشند.

مدیرعامل دونار خزر اضافه کرد: شرط لازم برای خروج کشور از این وضع دولت و اقدامات کارشناسی آن است و در این بین باید همه باهم صداقت داشته باشیم.

وی آرزوی قلبی اش را کم آوردن نیروی کار در کشور عنوان کرد و گفت: امیدوارم روزی برای راه اندازی واحدهای صنعتی مان نیروی کار کم بیاوریم و این شدنی است.