صدا سیما،( شزح آنلاین)- مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از عرضه ۲۰ هزار میلیارد ریال اوراق منفعت صنعت نفت در۲۲ اسفندماه خبر داد

​­­مسعود کرباسیان گفت: عرضه ۲۰ هزار میلیارد ریال اوراق منفعت این شرکت با هدف تامین بخشی از منابع مالی طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت، در دو مقطع زمانی چهارشنبه ۲۲ اسفند و شنبه ۲۵ اسفند در فرابورس انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه شرکت ملی نفت ایران ضمانت بازگشت اصل و فرع این اوراق را تضمین کرده است افزود: این اوراق با نرخ اسمی ۱۹ درصد سالانه و سررسید سه ساله عرضه می‌شود و پرداخت سود آن نیز ۶ ماه یکبار خواهد بود.
به گفته مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، با توجه به ظرفیت‌های بازار سرمایه و استقبال از عرضه اوراق منفعت، پیش‌بینی می‌شود در سال آینده نیز شرکت ملی نفت ایران مسیر تامین سرمایه از محل فروش اوراق منفعت را ادامه دهد.
کرباسیان تصریح کرد: افزون بر اوراق منفعت، شرکت ملی نفت ایران برای سال آینده دیگر ابزار‌های تامین مالی برای تامین سرمایه پروژه‌های نفت و گاز را نیز در دستور کار دارد.
معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه طبق برنامه در مجموع تا پایان سال، ۳۰ هزار میلیارد ریال اوراق منفعت منتشر خواهد شد، افزود: بهمن ماه امسال ۱۰ هزار میلیارد ریال از این اوراق عرضه شد و ۲۲ اسفند نیز ۲۰ هزار میلیارد ریال باقیمانده عرضه خواهد شد تا برنامه اعلام شده در زمینه تامین سرمایه پروژه‌ها از محل فروش این اوراق عملی شود.

 

الف ق۷۲/