تبریز،(شرح آنلاین) - محمدحسین باقری نامزد نهمین دورۀ انتخابات هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز و عضو ائتلاف اتاقی برای فردا با نکوهش فضای تخریب انتخاباتی تاکید کرد: امروز وقت وحدت و نه تخریب است.

محمدحسین باقری در گفت و گو با گروه رسانه ای ائتلاف اتاقی برای فردا افزود: مبادرت به تخریب در جریان انتخابات، منش خوبی نیست که عده ای دست به این کار می زنند؛ تاسف بارتر این که همان افرادی که تا دیروز در طیف اکثریتِ هیات نمایندگان در اتاق دورۀ هشتم بوده اند، امروز عَلَمِ تخریب را به دست گرفته و ایراد می گیرند.

وی گفت: همه می دانند که اتاق بازرگانی به عنوان نهاد مشورتی، فاقد اختیارات اجرایی یا تقنینی است و طبیعی است که نتواند بر همۀ مشکلات فعالان اقتصادی غلبه کند.

باقری اضافه کرد: امروز خودِ دولت هم از حل و فصل همۀ موانع  فرا رویِ تولیدکنندگان و تجّار عاجز مانده است، در چنین شرایطی نمی توان و نباید، انتظار زیادی از اتاق  و هیات نمایندگان اتاق داشت.

این نامزد نهمین دورۀ انتخابات اتاق بازرگانی تبریز با استناد به آموزه های دینی گفت: آموخته ایم که اگر گذشت کنیم، برنده خواهیم بود و هرگز تخریب کننده موفق نخواهد شد.

باقری با تاکید مجدد بر ضرورت همگرایی اظهار کرد: الان باید دست به دست هم داده و هر کس دانش، تجربه و تخصص دارد، وارد گود شده و با اشتراک توانمندی هایشان برای مشکلات راه حل پیدا کنیم.

وی با یادآوری داستان پسری که خود را قوی تر از پدرش می دانست، گفت: حتماً شنیده اید که روزی پدری دست خود را روی شانه پسر خود گذاشت و گفت من قویترم یا تو؟ پسر گفت من. پدر جا خورده و دوباره پرسید من قویترم یا تو؟ پسر گفت من. پدر بغض کرد و دوباره پرسید من قویترم یا تو؟ پسر گفت من . پدر از جا بلند شد چند قدم با ناراحتی و اشک از پسرش دور شد و دوباره پرسید من قویترم یا تو؟ پسر گفت تو. پدر گفت چون من ناراحت شدم گفتی من قویترم؟ پسر گفت نه آن سه باری که گفتم من از تو قویترم چون دستت روی شانه ام بود پشتم به کوهی مثل تو گرم بود اما وقتی دستت را برداشتی دیدم بی تو چیزی نیستم. بنابراین باید به مانند این داستان، طوری عمل کنیم که پشت هیات نمایندگان گرم باشد تا مشکلات به سرعت حل و فصل شود.