خانه ملت ، (شرح آنلاین) - رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با بیان اینکه پرونده‌های فساد در میادین نفتی و گازی در جلسات اخیر فراکسیون مورد بررسی قرار گرفت، گفت: با آنکه به وزیر مربوط هم تذکر داده شد اما به جهت عدم پاسخ‌گویی وزیر از سوی فراکسیون گزارشی به قوه قضائیه ارائه شد.

امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی در توضیح جلسات اخیر فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی، گفت: گزارش فساد در پتروشیمی و اختلاس مرجان شیخ السلامی نیز به فراکسیون ارایه شده است، در حال حاضر هم به دنبال جمع‌آوری اسناد و تکمیل گزارش هستیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: پرونده‌های فساد در میادین نفتی و گازی در جلسات اخیر فراکسیون مورد بررسی قرار گرفته و از این جهت به وزیر مربوطه هم تذکر داده شد اما به جهت عدم پاسخگویی وزیر از سوی فراکسیون گزارشی به قوه قضاییه ارایه شده است.

وی افزود: علاوه بر این فراکسیون به موضوعاتی چون خودرو، گمرکات و عملکرد برخی از بانک‌ها ورود پیدا کرده است. شکایت‌های متعددی هم به جهت ورود به این مسائل به ما شده است.

خجسته تصریح کرد: فراکسیون در هفته حداقل سه جلسه برگزار می‌کند؛ برخی جلسات هم تا ساعت ۲ بامداد به طول می‌انجامد، در واقع فراکسیون با دعوت از وزرا و مسئولان و بررسی گزارش‌های مختلف به طور جدی در مسیر مبارزه با فساد گام برداشته است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: فراکسیون بعد از ارایه بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید ایشان بر مبارزه با فساد، این اصول را در اولویت قرار داد و با انتصاب رئیس جدید قوه قضاییه جدی‌تر از گذشته به واکاوی پرونده‌های فساد پرداختیم.

 

الف خ ۷۲ /