شرح آنلاین، نخستین مدرسه عالی مهارتی رباتیک کشور با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان و استاندار در تبریز افتتاح ‏شد.‏

آیین افتتاح نخستین مدرسه عالی مهارتی رباتیک کشور امروز در تبریز با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان، آیت الله ملکوتی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

محمد نریمانی‌راد در حاشیه این آیین در گفتگو با خبرنگاران گفت: مدرسه عالی رباتیک در راستای طراحی و ساخت ربات هایی با قابلیت های ویژه و همچنین آموزش دوره های ویژه رباتیک گام بلندی برداشته که ساخت ربات های پرنده در این مدرسه از جمله اقدامات موثر بوده است.

وی ادامه داد: این مدرسه با تمرکز بر روی ساخت انواع ربات ها از جمله ربات های انسان نما، پرنده، خانگی و آتش نشان و برگزاری دوره های مختلف آموزشی برای طراحی و ساخت این نوع ربات ها فعالیت می کند.

نریمانی  با اشاره ای به ربات های پرنده طراحی شده در این مدرسه عالی مهارتی گفت: این ربات ها قابلیت نصب دوربین نیز داشته و دقت در انجام مأموریت‌های محوله، عبور از موانع پیچیده، جابه‌جایی اشیا با وزن حدود سه کیلوگرم، حفظ تعادل بسیار بالا و استفاده در مکان‌هایی که خطرات جانی متوجه انسان است، از جمله ویژگی های آن ها به شمار می رود.

وی ادامه داد: تمامی مراحل طراحی، ساخت و تست ربات های پرنده در این مدرسه با همکاری هفت نفر از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های کامپیوتر و نرم‌افزار دانشکده سمای تبریز انجام شده است.

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای آذربایجان شرقی در خصوص ویژگی های این ربات گفت: این ربات دارای سنسور تشخیص موانع، شنوایی و لامسه است که به اجسام، صدا و لمس واکنش نشان می‌دهد.