مهر، شرح آنلاین - نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس باید انتقادپذیر باشند، گفت: فردی که هیچ توجهی به انتقادات و پیشنهادها نداشته باشد صلاحیت نمایندگی ندارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه تبریز گفت: از مصادیق تقوای الهی تقویت روحی است، انسان باید روح خود را به‌قدری تقویت کند تا تقوا به‌صورت ملکه دربیاید و از آلودگی‌ها حفظ شود.

وی گفت: در آستانه هفته وحدت قرارگرفته‌ایم، بنا له روایات اهل تسنن ۱۲ ربیع اول سالروز پیامبر اکرم و بنا به روایات اهل تشیع ۱۷ ربیع اول سالروز پیامبر است.

امام‌جمعه تبریز گفت: امام حسن عسکری در تبیین راهبردهای اساسی برای مسلمانان توصیه می‌کنند که میان اهل سنت نماز بخوانید، از مریض‌های اهل سنت عیادت کنید و در تشییع‌جنازه‌های آن‌ها شرکت کنید.

وی افزود: یکی از برکات جمهوری اسلامی اعلام هفته وحدت است که ازجمله ابتکارات سرنوشت‌ساز امام راحل بود. به موضوع وحدت باید عمیق دقت توجه کرد.

وی گفت: پافشاری منطقی بر اصول هر مذهب همراه با ایجاد فضای گفتگوی سازگاری است. دشمن تلاش می‌کند تا به منافع مسلمانان دست‌درازی کند لذا باید بین مسلمین وحدت و تعامل باشد.

آل هاشم با اشاره به زلزله بامداد امروز در میانه گفت: به خانواده‌های قربانیان زلزله آذربایجان شرقی تسلیت عرض می‌کنم، در روستاهای میانه مخصوصاً روستای ورنکش که چند نفر از هم‌وطنان جان خود را از دست دادند و در سراب حیوانات تلف شدند.

وی بر ضرورت بسیج امکانات در مناطق زلزله‌زده تأکید داشت و گفت: مسئولان در آنجا حضور دارند امیدواریم ستاد بحران به نحو احسن بتوانند وظیفه خود را انجام دهند.

وی گفت: نماینده‌ای که می‌خواهیم به مجلس بفرستیم باید انتقادپذیر باشد. فردی که هیچ توجهی به انتقادات و پیشنهادها نکند صلاحیت نمایندگی ندارد.

امام‌جمعه تبریز گفت: نماینده مجلس باید انتقادپذیر باشد و برای تکلیف الهی این وظیفه را انجام دهد نه‌فقط برای خوشایند مردم، ممکن است هدف نماینده‌ای ادای تکلیف الهی نباشد و از طریقی مردم را راضی نگه دارد به‌خصوص این اقدامات نزدیک انتخابات زیاد رخ می‌دهد.

وی گفت: درگذشت ابراهیم‌آبادی بازیگر توانمند سینما و تئاتر را به جامعه هنری استان و اهالی سینما تسلیت می‌گوییم.

آل هاشم ادامه داد: اعضای شورای شهر تبریز و شهردار تبریز با من دیدار داشتند که کتابچه‌ای برای آموزش شهروندی آماده کرده‌اند و این اقدام فرهنگی شهرداری ارزشمند است.

وی گفت: هفته قبل در غرفه بنیاد حفظ آثار کتابی از خاطرات رزمنده محمدرضا درخشانی رونمایی شد که کار ارزشمندی بود.

امام‌جمعه تبریز افزود: در نمایشگاه رینوتکس در تبریز اقدام ارزشمندی برای ایده های فناوری و فروش محصولات و خدمات دانش بنیان صورت گرفته است. باید برای جلب حمایت بخش خصوصی و اشتغال نخبگان برنامه‌ریزی شود.

وی گفت: عموم مردم باید در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند و برای آن فرهنگ‌سازی لازم است و همه دست‌به‌دست بدهند تا انرژی هدر نرود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: شرکت نیروی برق قبض‌های کاغذی را حذف کرده‌اند تا با کاهش مصرف کاغذ و افزایش خدمات غیرحضوری، کمکی به محیط زیست شود، در این رابطه لازم است مردم همکاری داشته باشند.