چنانچه قصد داشته باشید به همراه خانواده خود به یک سفر خارجی بسیار خوب بروید، کشور زیبای مالزی می تواند گزینه خیلی مناسبی برای شما باشد.

این کشور اسلامی دارای جاذبه های گردشگری فرهنگی و همینطور طبیعی زیادی است و به عنوان یکی از مقصدهای گردشگری بسیار پرطرفدار در قسمت جنوب شرق آسیا شناخته شده است. مجموعه غارهای باتو هم یکی از مشهورترین جاذبه های کشور مالزی به شمار می رود که در شهر کوالالامپور قرار گرفته است. در این مطلب به شرح مختصری از این غارها می پردازیم.

مجموعه غارهای باتو تور مالزی به عنوان یکی از پربازدیترین جاذبه های گردشگری و توریستی شهر کوالالامپور شناخته می شود. این مجموعه دیدنی از یک تپه بزرگ آهکی که ۳ غار اصلی و بزرگ و همینطور تعداد زیادی غار فرعی کوچک دارد، تشکیل می شود. این عبادتگاه غاری، در حدود ۱۱ کیلومتری از شمال شهر کوالالامپور قرار گرفته است. به غیر از زیبایی های طبیعی غارهای باتو، مجسمه هایی تاریخی و بسیار زیبا در درون غار اصلی و اطراف آن موجود است که افراد زیادی برای مشاهده آن ها به داخل غارها رفته و از این مجسمه ها بازدید می کنند. می گویند که این غارها در حدود ۴۰۰ میلیون سال پیش ایجاد شده اند و به عنوان یکی از مکان های مقدس هندوها شناخته می شوند.

مجموعه تاریخی تفریحی غارهای باتو

به گزارش سفر باتو ، بر طبق تحقیقات و کاوش های باستان شناسی در این غارها، انسان های اولیه با نام هومو ساپین ها زندگی می کردند. پس از آن قوم تموان نیز از این غارها برای سکونت و زندگی استفاده کردند. این مکان مجموعه ای است متشکل از یک مکان طبیعی بسیار زیبا با خصوصیات منحصر به فرد، یک مکان فرهنگی-مذهبی و همینطور یک مکان تاریخی و باستانی.

ورودی مجموعه غارهای زیبای باتو

از دیدنی ترین و همینطور جذاب ترین قسمت های این محموطه، مجسمه طلایی در حدود ۴۲ متری و مربوط به هنوهاست که در قسمت ورودی غار قرار گرفته است. چنانچه از کنار مجسمه پله هایی به تعداد ۲۷۲ عدد را طی کنید، به مکانی خواهید رسید که می شود منظره بسیار زیبایی از شهر کوالالامپور را تماشا کنید. میمون های بسیاری در اطراف این غارها وجود دارند، میمون هایی که اندکی بازیگوش هم هستند و شاید برای شما مشکل به وجود بیاورند. این منطقه همینطور یکی از بهترین و مناسب ترین مناطق برای کسانی است که به ورزش صخره نوردی علاقه دارند.

شناخته شدن غارهای باتو در کشور مالزی

در طول دهه ۱۸۷۰ میلادی توجه مقام های استعماری بریتانیا و همینطور طبیعت گردی آمریکایی به نام ویلیام هوردنادای به این غارها جلب شد. در همین دوره بود که نام غارهای زیبای باتو در سر تا سر جهان بر روی زبان ها افتاد و مسافرت هایی به کشور مالزی برای بازدید از این اثر جهانی شروع شد. در حدود سال ۱۹۲۰ میلادی، در این مکان پله هایی چوبی را برای راحتی گردشگران و بازدیدکنندگان ایجاد کردند تا به این وسیله بتوانند به بالای غار بروند که بعد از چند سال پله های مقاوم بتنی توانست جای این پله ها را پر کند. از آن تاریخ تا به امروز، غارهای زیبای باتو که نام خود را نیز از رودخانه باتو که در کنار آن در جریان است وام گرفته، به عنوان یکی از مشهورترین جاذبه های توریستی و گردشگری در کشور مالزی شناخته شده است. این مکان مخصوصا در هنگام برگزاری فستیوال تایپو سام بسیار پر ازدهام می شود.

غارهای باتو و فستیوال تایپوسام

این غارهای معروف مکان اصلی برگزاری جشنواره سالانه تایپو سام در کشور مالزی شناخته شده است. در طی مدت زمان برگزاری این جشنواره، هزاران گردشگر و توریست داخلی و خارجی به این مکان مسافرت می کنند. این فستیوال به صورت معمول در انتهای ماه ژانویه در هر سال برگزار خواهد شد. با وارد شدن مردم به غار باتو، این جشنواره نیز به صورت رسمی شروع می شود و چیزی در حدود ۸ ساعت طول خواهد کشید. در فستیوال پیشین، در حدود ۱ میلیون گردشگر و توریست شرکت داشتند و این فستیوال به عنوان یکی از بزرگترین اجتماعات بشری درجهان شناخته شده است.

در زمان های گذشته مردم هدیه هایی را بر روی شیئی به اسم کاوادیس در این فستیوال قرار می دادند. شاید کاوادیس را در فیلم ها دیده باشید، نوعی وسیله که بر روی شانه ها قرار می دهند که دارای  دو سطل است و برای حمل کردن اشیا از آن استفاده می کنند. این کاوادیس ها را به صورت معمول به وسیله پرهای طاووس تزیین می کردند. بعضی از این کاوادیس ها در حدود ۱۰۰ کیلوگرم وزن داشتند، پس شما برای حمل کردن آن باید از قدرت بدنی خوبی برخوردار باشید.

بعضی از کسانی که در این مراسم شرکت کرده اند، بدن های خود را توسط میخ و یا سوزن سوراخ می کنند. این صحنه شاید برای برخی از گردشگران قابل دیدن نباشد، اما در صورت رفتن به این مکان در طی انجام مراسم به طور حتم این منظره را خواهید دید.

 

 

  • نویسنده : سفر با تو
  • منبع خبر : شرح آنلاین