( شرح آنلاین ) - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: اسلام به جوانان ارزش بسیاری قائل است باید از آنها حمایت کنیم و در کنار توصیه ها و راهنمایی ها بر آنان سخت نگیریم.

به گزارش خبرنگار شرح آنلاین، حجت الاسلام دکتر سید محمد علی آل هاشم عصر امروز سه شنبه با حضور در جمع دانشجویان دانشکده فنی و حرفه ای سما واحد تبریز به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر(ع) ضمن بیان این مطلب گفت: برخی سخت گیری های الکی ما در ناحیه جوانان ممکن است جوان را از میدان خدمت به جامعه دور کند.

وی افزود: جوانان نیز باید قدر جوانی خود را بدانند و در این ایام به فکر خدمت به جامعه شان باشند. امروز جوانان ما در عرصه های گوناگون همچون هشت سال دفاع مقدس اثر گذارند.

نماینده ولی فقیه در استان افتخار آفرینی جوانان در عرصه هایی همچون دانش هسته ای را یادآور شد و اظهار کرد: عرصه ورزش، المپیادهای علمی و تولید از جمله بخش هایی هستند که با دست جوانان اداره و در آنها افتخار آفرینی می شود.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: متولیان امر باید در مساجد، مراکز فرهنگی ، علمی ، حسینیه ها و اموری که با جوانان سر و کار دارند عمیق فکر کنند. در برخی مساجد با بچه ها و نوجوانان خوب برخورد نمی شود که باید موظبت کنیم تا این عزیزان اهل تقوا تربیت بشوند.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: جوانانی هم اکنون در پارک علم و فناوری مشغول کار بر روی ابداعات، اختراعات و نوآوری هایشان هستند و این فعالیت ها باید توام با درستکاری، اخلاص، حرکت در راه خدا و اخلاق اسلامی باشد.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه گفت: یکی دیگر از نکاتی که باید مورد توجه جوانان باشد دغدغه مندی و مسئولیت پذیری است. جوانان باید وظیفه شناس، بصیر، دارای معرفت شناخت و عقلانیت در امورشان باشند و نظم و انضباط ، خودباوری و اعتماد به نفس را از اکنون در خود نهادینه سازند.

وی همچنین ابراز کرد: دشمن تلاش می کند جوانان را نسبت به آینده کشور ناامید کند، باید نسبت به آینده امیدوار بوده و با خط شکنی، استقامت و پیش روی در علم در مسیر اسلام گام بردارید.

امام جمعه تبریز با دعوت از جوانان به ساده زیستی و دوری از رفاه طلبی گفت: رهبر انقلاب در گام دوم انقلاب چشم امیدشان به جوانان است از این رو در امور اجرایی کشور باید میدان عمل را به این عزیزان واگذاریم و در اتاق های فکر از صاحبان فکر و اندیشه و پیشکسوتان بهره بگیریم چرا که جوانان ریسک پذیر، شجاع و عملگرا هستند.

رف ۶۱/