نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه قتل جمال قاشقچی روزنامه نگار منتقد عربستانی در ترکیه رسوایی جدید رژیم آل سعود بود، گفت: این جریان پیامدهای بسیار سنگینی برای حیثیت بین المللی و داخلی این رژیم داشت. شرح آنلاین – ایرنا: حجت‌الاسلام محمدعلی آل‌ هاشم در خطبه های نماز […]

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه قتل جمال قاشقچی روزنامه نگار منتقد عربستانی در ترکیه رسوایی جدید رژیم آل سعود بود، گفت: این جریان پیامدهای بسیار سنگینی برای حیثیت بین المللی و داخلی این رژیم داشت.

شرح آنلاین – ایرنا: حجت‌الاسلام محمدعلی آل‌ هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز، اظهار داشت: اینکه رییس جمهوری آمریکا با وجود روابط حسنه با رژیم ال سعود نتوانست در برابر این حادثه تاسف بار مقاومت کرده و مجبور به موضع گیری مقابل این جنایت شد، از جمله این پیامدهای سنگین است.
وی افزود: قتل یک انسان به این شکل فجیع موضوع غیرقابل قبولی است اما چرا وقتی صدها کودک و زن و مرد توسط نظامیان سعودی در یمن و جلوی چشم رسانه‌ها به خاک و خون کشیده می‌شوند، کسی حرفی نمی ‌زند و بسیاری از مدافعان به ظاهر حقوق بشر سکوت اختیار می کنند؟
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: صدها هزار نفر در نتیجه اقدامات وهابیت آل سعود و حامیان غربی در سوریه و عراق به خاک و خون کشیده شده اند و این باعث ایجاد سئوال می‌شود که مگر انسان با انسان فرق دارد که برای قتل یک نفر این میزان انعکاس رسانه‌ای می شود اما هزاران نفر در سرزمینی دیگر از سوی این عاملان جنایتکار به خاک و خون کشیده می شوند و کسی چیزی نمی‌ گوید و در واقع این موضوع نشان می‌دهد مباحثی چون حقوق بشر فقط بازیچه در دست برخی محافل کاذب است.
وی اضافه کرد: این جنایت با هماهنگی آمریکا صورت گرفته است، چون آل سعود هرگز توان و جرات انجام چنین جنایتی در کشور دیگر را ندارد.
حجت الاسلام آل هاشم گفت: ساختار حکومت و سیاست در عربستان سعودی طوری است که امکان چنین جنایتی بدون هماهنگی مقام های عالی وجود ندارد و برای همه صاحب‌ نظران نیز مسجل شده که این جنایت با اطلاعات کامل مقام های رده بالای سعودی صورت گرفته است.
خطیب جمعه تبریز با اشاره به اینکه تعدادی مغرض و ضد انقلاب تلاش های مذبوحانه ای برای زیر سئوال بردن قوه قضاییه و تضعیف این قوه انجام می دهند، گفت: برخوردهای قانونی و قاطع با مفاسد پاسخی محکم به این کینه ورزی هاست و دستگاه قضایی می تواند با برخوردهای قاطع به شبهات پایان دهد.
حجت الاسلام آل هاشم به تایید حکم دو نفر از مفسدان دانه درشت که هر کدام چند صد هزار میلیارد تومان سودجویی کرده و سبب اختلال در بازار ارز شده اند اشاره کرد و افزود: این خبر باعث مسرت مردم شد اما مردم همچنان بی‌ صبرانه منتظر اجرای احکام هستند.
وی خاطرنشان کرد: برخورد قاطع دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی گرچه دیرهنگام بود اما می ‌تواند به شبهاتی که از سوی مغرضان علیه قوه قضاییه ایجاد شده بود، پایان دهد.
حجت الاسلام آل هاشم گفت: مردم ایران اسلامی ضمن قدردانی به خاطر رسیدگی و سرعت عمل قوه قضاییه نسبت به پرونده مفسدین، برخورد با عوامل اختلال در بازار را خواستار هستند که امیدواریم با برخورد آنها شاهد جلوگیری از روند رو به رشد قیمت‌ها باشیم.