تبریز،(شرح آنلاین) - نشست هم اندیشی ائتلاف اتاقی برای فردا با اعضای خانه صنعت و معدن شهرستان شبستر برگزار شد.

به گزارش گروه رسانه ای ائتلاف اتاقی برای فردا در این نشست که شامپاه دیروز در شبستر برگزار شد برخی از اعضای ائتلاف به نمایندگی از سایر اعضا به تشریح برنامه های خود در اتاق نهم تبریز پرداختند.

اسماعیل چمنی کاندیدای دوره نهم اتاق تبریز در تشریح برنامه های ائتلاف گفت: تلاش این ائتلاف بر این است تا شعار ” علم و تجربه ” را به شکل واقعی جامه عمل بپوشاند.

وی اظهار داشت: ان شاء الله شرایطی فراهم شود که وعده های ما برای شما اعضای اتاق به عینه قابل لمس باشد و البته ما نیز خود را متعهد به اجرایی کردن وعده های داده شده می دانیم.

چمنی گفت: جمع حاضر از پیشکسوتان صاحب فکر و اندیشه تشکیل شده و ما جوانان نیز در جمع انها حاضریم تا با استفاده تجربیات آنان ایده های نوین را در سطح اتاق اجرایی کنیم و البته باید این را نیز مد نظر داشته باشیم که حاضران در این ائتلاف از لحاظ مالی بی نیاز و مستقل بوده و نیازی به جایگاه اتاق جهت پیشبرد اهداف شخصی خود ندارند و تنها بر اساس تعهد خود نسبت به اقتصاد استان و اعضای اتاق پا به میدان رقابت گذاشته اند.

این عضو اتاق بازرگانی افزود: در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی یکی از ابتکارات اتاق در دوره هشتم است که باید کوشید در دور نهم با اتخاذ تصمیمات بیشتر نسبت به اجرایی سازی آنها در سطح کشور اقدامات بیشتری صورت گیرد.

چمنی با اشاره به اینکه اختیارات اتاق به عنوان یک نهاد مشورتی محدود است گفت: انتظارات و وعده های داده شده باید در چارچوب اختیارات قانونی این نهاد باشد و امیدواریم برای اعتلای جایگاه اتاق تبریز اعضا حضور حداکثری در انتخابات اتاق نهم داشته باشد.

وی بی تفاوتی به انتخابات اتاق را برای آینده اقتصادی استان آسیب زا دانست و اضافه کرد: برای حضور در این انتخابات نیاز است تا برنامه های تمامی عزیزان کاندیدا به دقت از سوی شما مطالعه و تصمیم درست گرفته شود.

از تخریب هم پرهیز کنیم

محمدحسین باقری دیگر کاندیدای این ائتلاف نیز ابراز داشت: آن چه برای آینده باقی می ماند ادب و دوستی است و امیدواریم دوستان رقیب هم از خط تخریب فاصله بگیرند.

وی افزود: اتاق پارلمان بخش خصوصی است و منتخبان گوش شنوای اعضا برای انتقال مشکلات انها به بالا هستند.

این کاندیدای ائتلاف اتاقی برای فردا انتخاب نمایندگان اصلح را سرلوحه کارتان قرار دهید تا اتاقی پویا و فعال داشته باشیم.

ضرورت حل مشکل مالیات بر ارزش افزوده و ارز تولیدکنندگان

رسول بیوک دیگر کاندیدای ائتلاف اتاقی برای فردا نیز در سخنان خود با ارایه گزارشی از عملکرد خود به عنوان خزانه دار در اتاق هشتم گفت: ساماندهی امور مالی اتاق هشتم و انتظام بخشی به انها در قالب تدوین آئین نامه مالی از اساسی ترین اقدامات ما برای حفظ و مدیریت هزینه های اتاق تبریز بود.

وی افزود: باید در این دور تلاش شود تا مشکل مالیات بر ارزش افزوده واحدهای تولیدی به ویژه صنایع غذایی به نتیجه مثبتی ختم شود.

بیوک ادامه داد: مشکلات ارزی موجب زمین گیری واحدهای تولیدی شده و خواهد شد که باید در اتاق نهم به این موضوع تمرکز داشته باشیم چرا که این امر موجب تعطیلی واحدهای تولیدی و ایجاد معضلات اجتماعی در آینده می شود.

وی گفت: دولت در کنترل این مشکلات ناتوان مانده و وظیفه بخش خصوصی است تا به یاری آن بشتابد و این حرکت باید از طریق اتاق های بازرگانی صورت گیرد.

انتخابات اتاق متفاوت تر و دموکراتیک تر از گذشته شده است

رضا جعفری دیگر عضو ائتلاف اتاقی برای فردا نیز در سخنان خود بر عضویت صنعتگران بخش مواد غذایی در انجمن های موجود سطح کشور تاکید کرد تا مشکلات پیش آمده برای واحدهای تولیدی از طریق این مبادی مردم نهاد سریع تر قابل حل باشد و البته این نکته مورد تاکید آقای حسن زاده رئیس اتاق و آقای پرویز بیوک عضو هیات مدیره اتاق تبریز است.

وی گفت: در خصوص افزایش سرسام اور قیمت شکر از ۳۴۰۰ تومان به ۵۸۰۰ تومان درگیر رایزنی با وزارت صمت هستیم چون شرایط پیش آمده غیرقابل قبول است.

دبیر انجمن شیرینی و شکلات استان افزود: فربه بودن بدنه دولت مانع از چابک بودن اقدامات آن در خصوص بخش اقتصاد شده و به همین منظور قرار است اقدامات لازم از طریق سازمان های مردم نهاد اقتصادی برای تولیدکنندگان انجام و اختیارات به آنها واگذار شود.

وی انتخابات این دور از اتاق را متفاوت تر و دموکراتیک تر از سایر دوره ها عنوان کرد و گفت: این خبر خوبی برای فعالان اقتصادی است که می توان گله های ترقی را با سرعت بیشتری طی کرد و امیدواریم با حضور خود رد انتخابات نهم اتاق تبریز این فضا را برای خود و استان فراهم کنید تا حرفی برای گفتن در سطح ملی داشته باشیم.